Bakgrund

söndag 17 mars 2013

Nu startar jag en lchf-blogg .

Jag har inte bloggat på länge nu, har inte haft lust.
I samband att jag och min man har börjat äta LCHF så känns det väldigt självklart;)
Det roligaste av allt är hur många vi blivit nu, hur stort allt blivit...
Folket börjar inse hur farligt socker är tex.
För att undvika att bli skivad i bitar och dragen i gruset så är det lika bra
att förklara att jag inte dömer er som äter kolhydrater.
Jag tål helt enkelt inte att äta så...

När jag var liten och gick i skolan skickade mamma med äpple eller banan.
Vad hände...?  jo lilla jag blev jättehungrig. 
Har alltid varit så.

Efter att jag fött mina söner så började det eskalera pga att jag fick kronisk värk pga foglossning.
Inte alls lätt att hålla vikten när man inte kan motionera för hur man än försöker så blir jag bara dålig.

Första gången jag provade lchf så gick jag ner 19 kilo på 5 veckor, det bara rasade.
Då åt jag väldigt strikt vilket jag inte gör idag för jag tror på att allting tar längre tid,
om det ska hålla sig.

Det som gör allting väldigt mycket lättare nu är att min man oxå äter lchf nu, vilket jag aldrig trodde skulle fungera.....;)
Igår körde han sin första tävling i Enduro sedan han började med denna kost,
och han är så nöjd.
Han svettades mindre, hade mycket mera ork och han fick inte ont i sina armar vilket han alltid brukar få.
Idag har han hemsk träningsvärk men det är en annan femma;)

2 kommentarer:

  1. Kul! Kommer att följa dig och kämpa vid din sida! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, du är så välkommen;) Tack <3

      Radera