Bakgrund

måndag 25 mars 2013

Lchf = energi , ork och livsnjutning

När man överaskas av sin egen ork, sprudlande välmående och lätthet då blev i alla fall jag snopen.
En vacker dag bara lossnar allting och man känner att efter år av flåsande och orkeslöshet så skulle man klara gå hur långt som helst;) ...nja det skulle inte min trasiga kropp klara men orken har kommit tillbaka å det är en stor sak.
Otroligt vad en omläggning av maten kan göra...rättare sagt "Tänk vad kolhydrater kan förstöra"


Det jag nu slipper helt är ett hoppande hjärta som har skrämt mej i många år, hjärtklappning så fort jag ätit något, paltkoma efter varenda måltid, en bänglig mage som levt rövare, jag svettas väsentligt mycket mindre nu, jag flåsar inte som ett ånglok, min vä höft bråkar inte så mycket längre, även om min högra fullständigt spårat ut istället;) och en sak jag kommit på själv är att mitt stora problem med RLS (Restless legs) är som bortblåst om jag håller ganska strikt på kolhydraterna.  Det är en vinst som slår det mesta, bara det;)

Inte en längtan efter potatis, ris, pasta eller bröd. 
Inte heller mjölk;)

Att kilona rasar, det är ju en bonus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar